Reklamy multimedialne

Reklamy mogą być proste jak np. zwykła ulotka z tekstem lub też mogą być bardziej skomplikowane. Zwykła ulotka z tekstem oddziałuje przede wszystkim na nasz wzrok, a z kolei reklama telewizyjna oddziałuje na znacznie więcej zmysłów, niż mogłoby się nam wydawać. Właśnie tak działają współczesne multimedia i dlatego znalazły tak szerokie zastosowanie w reklamie. Jak to działa? Reklama multimedialna powinna mieć przede wszystkim bogaty przekaz. Oznacza to, że w takiej reklamie powinien pojawić się tekst, dźwięk, obraz, animacja oraz wideo. Nie muszą pojawiać się wszystkie naraz. Wiadomo, że 3 ostatnie części składowe multimediów pojawiają się raczej wymiennie. Taka reklama wpływa wtedy na nasz słuch, na nasz wzrok, a przez to zostaje o wiele szybciej zapamiętana. Nieraz jest tak, że jakąś reklamę pamiętamy naprawdę bardzo długo i nie chce nam wyjść z głowy. To jest właśnie efekt multimediów i dlatego wykorzystuje się je również w efektywnym nauczaniu, czyli w edukacji, gdzie jak najbardziej spełnia swoją rolę.