Interaktywność: podstawa multimediów

Jeśli mówić o najważniejszych wyznacznikach świata multimediów w perspektywie komunikacyjnym, nie da się ukryć, że jedną z najważniejszych kwestii jest ta związana z interaktywnością. Dziś użytkownik mediów – Internetu, gier komputerowych, a coraz częściej także telewizji nie jest jedynie biernym odbiorcą, ale i twórcą zawartości. Jak to możliwe i co to zmienia? Oto najważniejsze informacje powiązane z tym właśnie tematem. Na początek – wyjaśnienie o co chodzi z interaktywnością. Chodzi tutaj, jak chodzi o Internet, choćby o możliwość publikowania własnych wpisów, komentowania, odnoszenia się do treści oraz tworzenia własnych, które dotrą nawet do masowego odbiorcy. W telewizji, z interaktywnością mamy do czynienia choćby w związku z możliwością nagrywania programów, tworzenia własnych kanałów, nagrywania czy stopowania obrazu. W grach komputerowych zaś, z niemal nieograniczoną możliwością eksploracji połączoną z możliwością prowadzenia rozgrywek w trybie multiplayer. A to zupełnie zmienia nasz świat.